No niin sitä eilen startattiin nokat kohti Poria tokoilemaan. Kello soi aamusta puol viisi ja viideltä jo lähdettiin Sarin kanssa ajelemaan silmät solmussa Poriin. Hiukan sitä miettiä et on tää hullujen hommaa herätä aamu aikaisin ja lähteä toiselle puolelle suomee vaan tekememään yksi kisasuoritus. No mut hullut koiraihmisethän teemme mitä vaan koiriemme kanssa. Olimme puol ysi onnellisesti kuitenkin Porissa. Ajoimme sellaisia pikkuteitä ja hallikin oli sitten aika korvessa siellä. Ihan kiva keinonurmipohjainen pikku halli joka tosin oli kylmä. Meidän luokka alkoi vasta puol yksi joten siinä sit mulla oli aikaa kaikessa rauhassa lenkittää ja lämmittää Mistyä ja itse rauhoittua.

No itse kisaan sitten.

PAIKKAMAKUU: 7 Hyvin alkoi Misty meni maahan käskystä. Oli kuitenkin nuuhkutellut maata kun olin piilossa ja kun tulimme takas ja olin kävelees kohti sitä nousi Misty istumaan. Ding. Outoa tuota se ei koskaan oo tehny treeneissä ja kisoissakaan paitsi joo Hollolan kisoissahan se teki saman. Nyt vaan täytyy jotenkin alkaa treenaa noita yhteis paikkamakuita niin et aina joku valvoo ne ja heti komentaa Mistyä jos nokka menee maahan kun oon piilossa ja kun tuun takas sen vierelle vahvistan vaan maahan käskyä.

SEURAAMINEN: 7,5 Taas alkoi hyvin. Mistyllä oli katse mussa ja kauniisti kulki. Kunnes juoksu tuli niin katse hiipui. Käännöksissä hiukan väljää mutta taas parani. Hidas käynti oli rumaa. Siinä edisti Misty jonkin verran tosin ei kuitenkaan riistäytyny. Askeleet oli hyvät ja täyskäännöksetkin parempia. Lopussa tosin kun käännyttiin kohti alkua Ja porttia Misty meinas hiukan karata jo palkalle. Mut siis joo ihan ok. Mistylle tuo 7,5 on aina lottovoitto seuraamisessa.

ISTUMINEN: 10 Tässä ei ongelmaa. Kaunis seuraaminen vieressä heti istumaan kun kuuli käskyn ja loppu hyvin.

LUOKSETULO: 10 Tämä oli sika makee. Tyttö tuli laukalla ja teki heti seisahtumisen kun tuli käsimerkki. Seuraava osuus taas laukalla ja käskyllä syöksyi taas maahan. Sivulle tulo taas laukalla. Huu. NYT toimmi luoksarikin meillä. Se on ollut vaikee opettaa stopit tuolle mut nyt olen löytänyt avaimen niihinkin.

RUUTU: 6 Lähti hyvin laukalla. Keskelle seisoi ja maahan meni käskystä. Mutta kun kutsuin kii käskyllä luokse neiti posotti kuin harakka mun sivulta eteenpäin sen näköisenä et joo missä se narupallo on.. Joo ja kun liike pysähtyi neiti seisoi vinosti mun eessä häntä heiluen et no heitä jo nartsi.Tästä noottia mulle. Eli mun täytyy oikeesti vaihtaa nyt toi käskysana sivulle ja ruveta ottaa sitä namilla viereen ja seuruuttamista täsmentää kun kutsuu pois. Alku siis toimii hyvin. Tosin joo käskyt mulla vois olla ehkä hieman hiljemmat ruudussa.

ESTENOUTO: 9,5 Tässä taas ei ongelmaa. Vauhdilla hypyn yli ja kapulaan kiinni ja vauhdilla sivulle.

METALLINOUTO: 10 Kaunis hyvä

TUNNARI: 8 Hyvin meni kapuloille haistoi teki töitä huolella. Nappasi oman teki pienen ilo lenkin svusuunnassa ja pureskeli kerran suussa kun oli tuomassa. Sivulla puri toisen kerran kapulaa. Eli tästä tuo kasi. Ei tuo pureskelu kuitenkaan ollu mitään kovaa. Eikä se tuu oleen mei ongelma. Eli kyl se tästä.

KAUKO OHJAUS: 7,5 Tämä ihmetytti mua miksi pisteitä noin vähän. Misty teki kaikki vaihdot ekalla eikä liikkunut mun mielestä kuin hitusen seiso maaha osiossa. Ihmisestki yleisössä sanoi et ei edenny. Mut oli vissiin sit hiukan vinoon menny kun tuli käskyvaihtoi. HMM no en tiedä mut olin mä ihan tyytyväinen noihin. Tosin nyt Misty teki vaihdot niin reippaasti ja iloisella fiiliksellä et ehkä riittää pehmeämpikin ääni mulla noihin seiso käskyihin.

KOKONAISVAIKUTUS: 8 Tuomari sanoi että ohjaaja voisi olla hiukan reippaampi kehässä mutta ymmärtää että koira on äärrimmäisen vilkas ja häiriöherkkä että siksi sitä myös pitää rauhoitella paljon ja keskittyä koiraan. Eli mun vaan täytyisi yrittää Misty saada keskittyneemmäksi muhun vielä enemmän ja pyrkiä saamaan pois Mistyn reagointia ääniin kehän ulkopuolella. Tykkäsi paljon silti Mistyn tavasta ja nauroi ja kehui sitä kuinka Misty vaan heilutti häntää aina joka suorituksessa ja oli iloinen kuin... ilopilleri.

Itse ajattelin et noh kakkos tulos se on. Mut kuinka ollakaan riittikin sit ykköseen pistein 261. HIENO Misty. Se oli taitava tyttö. Ja arvatkaa vaan onko töitä tehty tuon epelin kanssa ihan törkeesti ja miljoona itkua itketty. Ja nyt se tuli ja uskon et kaks muutakin ykköstä tulee vielä. TEEN tuosta tytöstä vielä TVA.n joskus. 20.2 onkin sit LPR:ssa seuraava kisa.

Nyt keskitytään sit seuraamisiin eritavoin, ruudun pois tuloon, paikkamakuisiin häiriössä ja tunnariin. Tietysti muitakin mutta noissa pääpaino. Tosin nyt viikon tauko et Mistykin saa joskus levätä.. Raukka pieni kun on treenannu nyt niin paljon viime aikoina.

Manta mummollakin oli mennyt hyvin hoidossa. Oli Juhan vieressä loikoillut onnellisena ja lenkeillä iloisesti sipsutellen.