Kun kerrankin mulla oli päivä että ei ollut mitään suunniteltua tekemistä, tapaamista tai menoa niin päätin pitää urheilupäivän. Aamulla tehtiin koirien kanssa pitkä lenkki joen tienoilla. Sit lähdin uimahalliin ite päivällä ja sen jälkeen otin sukset ja koirat ja suuntasimme hiihtämään tuonne keravajoen koulun taakse pelloille. Se on hyvä pieni paikka missä pystyy tekee pieniä lenäkkejä. Kun siellä ei ole valojakaan niin se ei vedä muita ihmisiä puoleen. Kuitenkin siinä on hyvä perinteisen sekä luistelun latu.

Kyllä huomaa ite et ei oo kahteen vuoteen päässyt hiihtää niin alku oli jiukka raskasta. No mut kyllä se siitä kun on juniori kilpasukset mulla alla. Jaksoin kuitenkin puol toista tuntia hiihtää.. Hoo ja kyllä koiratkin tykkäs kun sai juosta.. Misty oli ihan innoissan kun tajus et mähän pääsen suksilla kovaa. Nyt se ei sillai ees pelänny noita suksia kun nuorempana se pelkäs.

Raivostuttaa vaan kun juuri sit kotimatkalla kun kannoin suksia sylissä ja koirat kulki mun edellä vapaana ihan hallussa.. Niin noh sit piti just tulla sillä polulla vastaa nainen koiransa kanssa joka alkoi mulle vaahtoo et koirat kiinni,, et soitan poliisit,, ja et mä oon vitun kusipää kuulemma. Sitä se huusi siinä ihan älysti. Ok pitäähän koiria pitää kiinni mut jos ne on hallussa mun sivulla ja painavat sukset mulla sylissä niin täytyy alkaa mekkailoimaan noin älysti.. niin en ymmärrä. Hoh hoh sitäpaitsi se nainen itse päästi koiransa fleksissä pitkällä ihan mistyn luo. Ja sit kun Misty heiluttaa häntää sille koiralle ja nuuskasee niin tää akka alkaa siinä vaihees huutaa mulle.. Ihan siis halus ärsyttää vaan mua.. On meitä ihmisiä kans moneen lähtöön.. Vaikka koira olisi kuinka hyvin hallussa niin aina on ihmisiä jotka alkaa vaahtoon. Tosin onneks on myös niitäkin ihmisiä jotka antaa kehumista siitä kuinka koiraat tottelevat minua lenkillä.. Noh täytyy vaan yrittää unohtaa tuollaiset raivopäät. Kivaa silti oli mulla ja koirilla. Ainakin tytöt juoksivat tän päivän aikana kymmeniä kilometrejä.