Näillä sanoilla ja suurella pettymyksen tunteella voin sanoa tämän päiväisestä tokokisasta.

Ei vaan toiminut jah.. Se siitä. Pettymys on todella suuri, koska treenattu on oikeesti tosi paljon, järjestelmällisesti, suunitelmallisesti ja kaikki on pelittänyt hyvin. Okei onhan Misty ollut tämän viikon flunsassa ja köhinyt mut silti en usko et se oli syy tämänpäiväiseen kokonaan. Varsinkin seuraaminen kun ei vaan suju. On jotain aivan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN vaikeaa Mistylle seuraaminen. Jah arvatkaa vaan kuinka paljon sitä ollaan treenattu vaihe vaiheelta mut kun tuo neiti vaan ei sit lähellä tahdo kulkea oli mitenpäin hyvänsä. Kyllähän se toimii nameilla mut ei ilman.. Monelta ihmiseltä olen kysynyt neuvoja mut kukaan ei ole vielä keksinyt siihen keinoa.. Eli kaikenmaailman keinot millä normaalin koiran saa opetettua seuraamaan niin ei kyl toimi Mistyllä.. Jos kuka vaan keinon tietää miten saada tuo kelpie seuraamaan niin mielellään otan vastaan.

Mut oli se kyllä tänään kehässä ihan outo kaikin tavoin. Ne varmat liikkeet kuten tunnari ja luoksetulokin nollille kun ei kykene luoksetulos menee maahan kun koirat haukkuu ympärillä ja lopulta kaksoiskäskyt luoksekin piti antaa. Huh. Huh.

On kyllä häpeäkin suuri mulla. Moni varmaan ajattelil et koiralle ei ole opetettu asioita ja ei oo treenattu jah tuomarikin varmaan oli järkyttynyt. Ja totuushan on se et olen treenannut todella paljon, huolellisesti, järjestelmällisesti kummankin koiran kanssa. Ja Treeneissä on mennytkin hyvin kaikki. Mut sit kisatilanne koiralle oli jotain ihan kaaosta. Miksi miksi näin en tiedä. Tuntuu vaan pahalta että kaikki tämä suuri työ mitä olen tehnyt ja treenimäärä, huolellisuus palkitaan sit näin. En käy koiraa tässä mitenkään rankaisemaan jah muutenkaan mut itse vaan jää mietityttämään missä vika.

Ei vaan toimi niin ei toimi. Tää vaan on niin väärin et mä teen töitä oikeesti koiran ja koirien kanssa mut sit tulee tokokisa niin koira on sen oloinen et ei ois koskaan mistään tiennytkään.Ja minä oikeesti olin kehässä rento ja en missään vaiheessa menettänyt koiralle hermoja. Suru on vaan suuri.. Onneksi olkoon kaikille teille joiden koirat teki töitä ja onnistuitte. En tiedä miten tästä noustaan ja saisi koiraa toimimaan kisoissa.. Ehkä joskus sit.