22.6

Hohoo. Tänään olikin varsinainen päivä. Aamulla läksimme tyttöjen kanssa hiukan taas lenkille tutustumaan näin Keravan uusiin maastoihin. Aurinko paistoi ja oli lämmintä joten mikäpäs siinä. Löysimmekin ihan hienot maastot,. metsäreitit, kuntoradat ja kivan pienen lammen. Manta ja Misty innoissaan hoppaili ja uivat lammessa. Noh siitä se sit alkoi.. siis seikkailu.

Manta meinaan jumittui lammessa kaisapöpelikköön kun yritti sellaista kolme metrii pitkää keppiä raahata rantaan. Lopulta Neidin takajalat ilmeisesti sit jumittui johkin vedessä koska Manta ei päässyt mihkään lammesta. Noh mä säikähdin ihan sikana. Aloin paniikissa huutaa ja meinasin hypätä lampeen perään kunnes Manta lopulta saikin itse itsensä irti. Huh!! Eipä Manta juuri säikähtänyt tilannetta olisi halunnut vaan takas uimaan. Mä kuitenkin olin ihan paniikissa. Siinä sit samalla kadotin kartankin johonkin..

Noh lähdimme sit lammelta käpsöttää mut ongelmana et en yhtään tienny mihin suuntaan lammelta lähden kun polkuja oli niin monta. Mulla niin huono suuntavaisto. No mun tuurilla tietysti valitsin aivan väärän polun ja niinpä harhailimme poluilla ja pelloilla. Löysimme toki hienoja paikkoja. Hevosia, laukkaradan yms metsää luontoa. Mut oli hirvee olla aivan umpi eksyksissä. Lopulta löysin itseni isolle tielle jossa luki sipoo 3 km. Eli olin jossain sipoon lähellä pöpelikössä. Noh eipä siinä sit auttanu kun mennä isolle tielle ja sitä kautta käpsehtiä Keravalle ja vihdoin omaan kotiin.

Noh niin olin aivan rätti niinkuin koiratkin. Sit kääks huomasin kelloni oli pysähtynyt ja taas tuli kiire kun olin lupautunut vielä Helsinkiin mennä ystävääni moikkaa. Ei muuta kuin kamat kasaan koirat matkaan ja asemalle. Noh kaverilla vietimme nyt sit illan hesassa. Raatona kaikki!!

Manta vielä pelkäs ja haukkui ratikan oville joten sosiaalistamista ja namien syöttelyä sit ratikassa et sain neidin rauhoittuu. Noh lopulta rauhottui ja ihmisiäkään ei  neiti enää pelännyt asemalla.

Selvisimme lopulta kaikki kolme kotiin onnellisina ja väsyneinä. Misty porukan väsynein. Tällaista tää on nyt sit alkuun kun ei tunne Keravaa niin seikkailee siellä ja täällä. Löysimme kuitenkin ihania ihania maastoja, jälkimetsää, lammen, hepoja yms.. Tuntuu hassulta et asuu ihan Helsingin lähellä mut ympärillä on maaseutua.Cool