Voi elämää. Tuntuu että olen vieläkin shokissa tästä päivästä. Itku, murhe, raivo päällimäisenä. Oltiin Mantan kanssa tänään siis tokokisoissa Helsingissä. Tuomarina Markku Santamäki.

Manta oikeesti toimi vaikka olikin rauhallinen mutta ei flegu. Samanlailla teki pääsääntöisesti asiat kuin kaksi viikkoa sit mistä sai sen ykkösen. Ainoa mikä liike meni nollille tänään oli metalli. Siinä tyttö sylki kapulan taas puolessavälissä. Mutta siis seuruu oli ok, liikkestä istuminen jah. Okei Manta ei katsonut silmiin mistä tuomari sit huomautti ja sakotti.. Kaikki alkoi siis heti. Ennen luoksetuloa tuomari sanoi mulle että on se kumma kun ääntä ei tuu multa et kuinka voin antaa suulliset käskyt luoksetulossa.. Et suu täynnä karkkiako.. Jah vitsi ampasin sille kitani auki ja sanoin kato vaik ei sit mitään suussa. Manta siis teki kuitenkin kaiken tosi hyvin. Napakat vaihdot jah.. Ruutu oli sika makee ja tunnarikin. Ainoa mitkä oli hitaita oli molemmat noudot ja kauko missä piti antaa lisäkäsky kun ei meinannu nousta seisoon. Tuomari kuitenkin oli asiasta toista mieltä hän antoi Mantalle miltei joka liikkestä viisi ja yhteistyöstä vielä 0. Tuomari haukkui täysin mut siitä että miten olen voinut pilata koiran ja saada sen noin haluttomaksi. Että näkee että koira inhoaa mua ja saati sitten tokoa.. Että hän ei kestä katsoa tuollaista rauhallisuutta ja muka haluttomuutta. Niin jah on kuulemma kumma etten voi käskyttää koiraa selkeästi et on kyllä koira hermoiltaan piloilla jos ei kestä käskytyksiäni. Vaikka kuinka kerroin että Manta on oikeesti aina ollut rauhallinen bortsu jah että sen tausta on tosi traumaattinen ja sitä on monesti hakattu jah.. koiran vanhuus ja kaikki mut ei mikään auta.. Kurjinta tässä on myös se että Mei kisakirjassa lukee hyl ja 0. Vaikka paperilappusessa on selkeesti pisteet 203p. Eli tosi outoa. Yhteistyä pisteetkö teki sit muka Hyl tuosta.. Oikeesti on vaan käsittämätöntä tuollainen. Kaikkea oon nähny ja kokenu mut näin hävytöntä en ikinä et koiran rauhallisuus voidaan tulkita piloille menneeksi.. Muutenkin on törkeää käytöstä tuomarilta haukkua mut kaikkien kuullen. Täytyy sanoa että nyton kyllä niin maassa ja mietityttää et hiljainen olen ja paljoo en viiti enää kommentoida ja puhua. Enkä enää muiden nähden kyl treenaa. Kyl mä tk kolmosen sille haen mut ehkä tuomari täytyy valita varma nakki. Sattuu oikeesti vaan tosi paljon kun muutenkin mut on niin monta kertaa haukuttu ja kiusattu elämäni aikana et kyllä itsetunto taas romuttui tosi paljon.. Jah se et kuinka paljon olen tehny töitä Mantan kanssa niin tää ei oo reilua. Manta rakastaa mua tiiän sen.. Ok vaik koko maailma vihais meitä niin Mä rakastan Mantaa ja Manta mua. Meidän yhteiselomme kuuluu varmaan metsään lintujen keskelle siellä nautimme olostamme.. Ilman ihmisiä.. Onneksi Manta ei tiedä et olin surullinen jah shokissa kisojen jälkeen,, koska kehuin sitä ihan älysti ja palkkasin suorituksemme jälkeen. Onneksi seh oloni purkautui myöhemmin eikä kisatilanteessa. Mut siis sanaton olen,, PETTYNYT,, itsetunto täysin nolla.. Täytyy vaan sanoo et Manta mä ymmärrän sua et pelkäät ihmisiä ja et tykkää niistä.. Mäkin inhoan ihmisiä!!

Tuomari oli kyll selkee noutaja fani. Meinaa niille linja olikin sit ihan eri. Ykskin koira liikkestä istumisessa jäi seisoo mut tuomari antoi siitä 9 sille. Samoin tunnarissa koira otteli palikoita suuhun minkä ehti ja leikki. Ohjaaja anteli ylimääräisiä käskyjä. Lopulta se koira toi sit oikeen ja liike oli 8.. Ihan käsittämätön ukko.. Mut jooh antaa olla. Huomenna mennään agilitykisoihin. Siellä ei ainakaan sanota et koirasi on Flegu. Mantan täytyy olla pahasti kipee jos AGILITYSSA nukkuis.. Ihan sama mikä se tulos on huomenna.. Tiedän et Manta on hyvä.